تولید رضایت: نعمت چامسکی و رسانه‌ها

فیلم تولید رضایت: نعمت چامسکی و رسانه‌ها

Manufacturing Consent: Noam Chomsky and the Media
7.6 / امتیاز 87 رأی 1992
ژانر: مستند
زبان: انگلیسی
کشور: استرالیا

فیلمی در مورد زبان شناس/مخالف سیاسی آمریکایی و هشدار وی در مورد نقش رسانه های شرکت در تبلیغات مدرن.

لینک‌های دانلود فیلم

📖 مقاله ویکی‌پدیا (فارسی)

رضایت تولید: اقتصاد سیاسی رسانه های جمعی کتابی در سال 1988 توسط ادوارد اس. هرمان و نوام چامسکی است. این استدلال می کند که رسانه های ارتباطی جمعی ایالات متحده "مؤسسات ایدئولوژیک مؤثر و قدرتمندی هستند که عملکرد تبلیغاتی پشتیبانی از سیستم را انجام می دهند ، با اتکا به نیروهای بازار ، فرضیات درونی و خود سانسور و بدون اجبار آشکار" با استفاده از الگوی تبلیغاتی ارتباطات. این عنوان به رضایت دولت اشاره دارد و از عبارت "تولید رضایت" استفاده شده توسط والتر لیپمن در افکار عمومی (1922) مشتق شده است. رضایت تولید با جایزه اورول بخاطر "مشارکتهای برجسته در تحلیل انتقادی گفتمان عمومی" در سال 1989 مورد تقدیر قرار گرفت.

Wikipedia Article (English)

Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media is a 1988 book by Edward S. Herman and Noam Chomsky. It argues that the mass communication media of the U.S. "are effective and powerful ideological institutions that carry out a system-supportive propaganda function, by reliance on market forces, internalized assumptions, and self-censorship, and without overt coercion", by means of the propaganda model of communication. The title refers to consent of the governed, and derives from the phrase "the manufacture of consent" used by Walter Lippmann in Public Opinion (1922). Manufacturing Consent was honored with the Orwell Award for "outstanding contributions to the critical analysis of public discourse" in 1989.